dinsdag 14 juli 2009

Ding 22

Ik heb het e.e.a. gelezen. De samenvatting van Oriënt Express is duidelijke taal. De bibliothecaris moet een trendspotter zijn is een mooie uitspraak. Dat we mee moeten met alle veranderingen en dit moeten aanbieden via onze website mag duidelijk zijn echter hoe kan het dan dat er anno 2009 een heleboel zaken niet terug te vinden zijn via onze eigen site zoals de web 2.0 tools?

Ik heb mij aangemeld bij de Nederlandse Bibliotheek 2.0 Ning community. Ik zal via mijn werkplek deze site blijven volgen. Er komen leuke ideeën voorbij net als het artikel 'Open Koffie - de nieuwe balie voor informatieprofessionals?'. Ik denk wel dat we vooral onze klantengroep in Zeeland moeten kunnen blijven bedienen. Dit zijn natuurlijk niet alleen hippe web-2.0-types!
Misschien een goed idee om via onze digitale nieuwsbrief een enquête uit te zetten met de vraag wat klanten van onze website vinden en wat ze missen. Maar als ze niet van het bestaan af weten van al die mooie 'dingen', weten ze natuurlijk ook niet wat ze missen. Je zou in het kort over wat tools en links een korte uitleg kunnen geven, met de vraag of ze ze reeds kenden en of ze ze graag terug zouden willen zien op onze website.

1 opmerking:

  1. hoi evelyne

    bijna zover... wat goed dat het je toch gelukt is! echt knap. Nu ik de dingen heb afgerond kom ik eindelijk aan het reageren toe. Leuk idee van de enquete op de nieuwsbrief... maar de website verandert hopelijk volgend jaar in navolging van de landelijke ontwikkelingen. dus misschien kunnen we beter even wachten. Ondertussen kunnen we zeker wat tools gaan vermelden...hoor graag je ideeen
    groet
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen